czwartek, 19 maja 2011

Archanioł Michael


Ósmą Sefirą Hod na Drzewie Życia zarządza Archanioł Michael, który jest wyższym Rektorem wszystkich Archaniołów. Ma władzę równą Archaniołowi Metatronowi, lecz dodatkowo został przydany mu tytuł Archistratega jako Naczclne go Wodza Armii Aniołów.

Odpowiedzialny za tępienie zła, czuwa nas wszelkim porządkiem na ziemi i w przestworzach astralnych.
Walczy i zwycięża. Legiony upadłych Aniołów nie są w stanie rywalizować z gantyczną kohortą wojsk, dowodzonych przez Archanioła Michaela. Potęga jaka została Mu przydzielona, przyczyniły się do szerzenia Jego wielkiego kultu i odprawiania nabożeństw we wszystkich krajach katolickich.
Pismo Święte w wielu miejscach mówi o obecności Archanioła Michaela; jego pojawienie się zawsze zapowiadało z góry przesądzone zwycięstwo.


.Podania apokryficzne mówią, że gdy pierwsi ludzie nie umieli sobie jeczszcze radzić na ziemskim padole, podstępne złe moce zstąpiły na ziemię, nauczając ich zaklęć i czarów. Potem z ludzkimi córkami spłodziły gigantów, doprowadzając tym samym do ich zepsucia i moralnego upadku.
Wtenczas Archanioł Michael ze zbuntowanymi Aniołami stoczył walkę.  Atrybutami, jakimi sie; posługuje są tarcza i miecz. Służą one nie tylko do walki z samym szatanem, nie ze wszelkim złem w dosłownym tego słowa znaczeniu. Może objawiać się ono pod  postacią pozornie miłych sytuacji, bądź osób błędnie przez nas ocenianych jako dobre. Zło czaić się może tam, gdzie najmniej się go spodziewamy.


Aby nie zostać pod działaniem złych emocji wzywajmy na ratunek Archanioła Michaela. Jego fenomen polega m.in. na tym, że jest patronem wielu zgromadzeń zakonnych, zarówno żeńskich jak i męskich. Kościoły, świątynie i kaplice budowa­ne są pod wezwaniem Jego imienia. Wydawnictwa, drukarnie, miesięczniki, Ze względu na skuteczność walki z szatanem Archanioł wzywany jest na pomoc podczas odprawiania egzorcyzmów. Wiele się mówi i pisze  o Jego potędze. Jest inspiracją dla wielu malarzy i rzeźbiarzy. Żaden Archa­nioł nie zdobył tylu zwolenników i nie był tak czczony. .
Ponadto Archanioł Michael zwany jest również „wielkim pedagogiem", niosącym inspirację nie tylko tym, którzy zdobywają wiedzę, ale i tym, którzy nauczają. W świecie nauk ścisłych patronuje profesorom, rektorom i osobom piszącym prace naukowe. Jeśli zaś chodzi o nauki humanistyczne pod szczególną Jego opieką znaj­dują się studenci wydziałów teologicznych, pedagogicznych i filologicznych.
Jako Archistrateg jest niezastąpionym patronem sztuk wojennych, obrońcą uci­śnionych narodów, ofiar fałszywych oskarżeń, głodujących społeczności i wszyst­kich potrzebujących mocnego wsparcia na wojennych ścieżkach.
Jego przydomek mówiący „który jest jak Bóg" zapewnia o obdarowaniu Go przez Boga wszystkimi Jego przymiotami. Oczywiście, że pozostałe Anioły posiadają bo­skie zalety, gdyż inaczej nie mogłyby wspierać ludzkości na planie duchowym. 
Cho­dzi o to, że Michael posiadając tak wysoki tytuł może przewodniczyć czterem ży­wiołom - ogniowi, ziemi, powietrzu i wodzie. Innymi słowy na planie fizycznym zarządza przestrzenią i ma do tego władzę równą Bogu.
Na planie duchowym rozwija umiejętność kontaktowania się z Bogiem poprzez rozbudzenie w człowieku miłości transcendentalnej. Bogu szczególnie podoba się Jego waleczność w obronie boskich prawd.
Na planie materialnym łączy harmonijnie zmysł handlowy z umiejętnym rozpo­rządzaniem własnym majątkiem. Odpowiada za talenty i zdolności manualne w różnych dziedzinach. Inspiruje rozwój białej magii, czyli takiej, która zgodna jest z prawdami kosmosu i Boga.


                               Modlitwa do Świętego Archanioła MICHAELA
„Święty, Święty, Święty Pan Bóg Zastępów. Pelne są Niebiosa i ziemia Chwały Twojej. Hosanna na wysokości. Błogosławiony, który idzie w Imię Pańskie. Hosanna na wysokości


Niech bed/ie pozdrowiony Wielki Książę Niebieskiego Wojska, Archanioł Michael, uslanowiony przez Boga na wodza Armii, któremu jest dana siła, aby walczył ze złem.
 Święty Archaniele MICHAELU ja............. wzywam Cię, przez święte Imię JAH­WE, abyś stanął dziś i na zawsze w mojej obronie, gdyż nieprzyjaciele zarzucili na mnie sidła, a ja nie jestem w stanie im się sprzeciwić.
Ty, który w olśniewających blaskach Nieba słyszysz każde wołanie o pomoc, po­móż mi odeprzeć zło, które na mnie czyha.
Wiem, O wielki i potężny Archaniele MICHAELU, że Twego świętego i ogniste­go miecza używasz do walki, a potężna tarcza służy Ci do osłony, proszę Cię zatem, podnieś swój święty miecz i odetnij nim korzenie zła wbijające się w moje życie, a tarczą wojownika osłoń mnie przed wszelkim podstępem.
Zstąp do mnie z wysokości Niebios i uczyń mnie niewidzialnym dla moich wro­gów. Bo ci, którzy na mnie czyhają upodobnili się do anioła ciemności i próbują mnie zniszczyć. O, błagam Cię nie pozwól i osłoń mnie swoimi anielskimi skrzydła­mi, a ich oddal tam skąd przybyli.
Poprzez Święte Imię EL SZADDAJ wzywam Cię, broń mnie.
Poprzez Święte Imię ADONAJ wzywam Cię, osioń mnie.
Poprzez Święte Imię Pana Zastępów wzywam Cię, walcz o mnie.
Bo Ty jesteś Ten, któremu zaufałem i w Tobie położyłem wszelkie moje nadzieje.
Wielkie i Święte jest Imię Pana, ten kto w Jego Imieniu prosi, dostanie i dla Jego
Imienia prośba będzie wysłuchana. Amen

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz